JOANNA CHMIELEWSKA 

urodziła się w Warszawie 2.4.1932 roku, 

a zmarła 7.10.2013 również w Warszawie. 

Została pochowana w grobie rodzinnym na Starych Powązkach.

-----------------------------------------------------

czwartek, 29 lutego 2024

Alicja...

przyjaciółka Joanny, jak wiadomo mieszkała w Danii, a konkretnie w Birkerød, po jej śmierci dom został sprzedany. Nowy właściciel* wybudował nowy, również parterowy. Nowy dom zobaczyć można tutaj KLIK Dom Alicji, jak wiemy z książek miał nieco dziwny rozkład. Szkic można zobaczyć tutaj: KLIK - pochodzi z FORUM FANÓW, z tego co widziałam obrazki już nie są widoczne, został tylko wątek o domu Alicji. I co ważne jest to późniejsza wersja, bo kiedyś nie było pokoju TV. Ale to można porównać z książką, o ile pamiętam jest o tym w Kocich workach. Ale pewności nie mam. Mam w planie zrobić makietkę tego domu, rozkład pomieszczeń, w sumie tylko ściany, żeby było widać wnętrze. No i oczywiście kawałek ogrodu z tarasem, ścieżka i kawałek ulicy... A kiedy to w końcu zrobię? Nie mam pojęcia.

KADR z dokumentu 'Moje wykopane studnie'

fragment można obejrzeć tutaj

==================== 

// *Okazuje się, że ten nowy właściciel w 2021 wystawił dom na sprzedaż. Pewnie ktoś go kupił. Szkoda, że nie ma już domu Alicji, który pamiętamy... Cóż pewnie łatwiej było zbudować nowy, niż wyremontować stary. Szkoda, ale rozumiem. Teraz to już tylko miejsce/adres związany Alicją i akcją niektórych powieści pani Joanny.